اسلامگرايان در جهان عرب پيروز خواهند شد
نوشته شده توسط : مهدیزاده

راشد الغنوشي:
اسلامگرايان در جهان عرب پيروز خواهند شد

رهبر اسلامگراي تونس از پيروزي اسلامگرايان در جنبش بيداري اسلامي جهان عرب خبر داد.
به گزارش روزنامه «الحيات»، «راشد الغنوشي»، رهبر حزب «النهضه» اظهار داشت: جنبش هاي اسلامگرا در همه جهان عرب پيروز خواهند شد و سختي را پشت سر خواهند گذاشت.
اسلامگراي معروف تونسي با اشاره به جنبش بيداري اسلامي كه سراسر جهان عرب را فرا گرفته است خاطرنشان كرد: پس از دوره سخت انتقالي، در نهايت، جنبش هاي اسلامگرا در جهان عرب پيروز مي شوند و گروه هاي لائيك بايد در اين مرحله اوليه به اسلامگرايان بپيوندند.
وي گفت: جهان عرب، اكنون مرحله انتقالي را پشت سر مي گذارد و نيازمند ائتلاف هايي است كه گرايش هاي اسلامگرا در راس آن باشند.
به گزارش فارس، رهبر اسلامگراي تونس متذكر شد: اين ائتلاف ها در نهايت مي تواند به نزديك شدن ديدگاه هاي اسلامگرايان و ديگر گروه ها منجر شود و اسلام زمينه مشتركي براي همه است و در نهايت اسلام، نقطه مرجع خواهد بود.
راشد الغنوشي كه پيش از پيروزي انقلاب مردمي تونس در 10 ژانويه 2011 دو دهه در لندن در تبعيد زندگي مي كرد، يادآور شد: انتظار مي رود تغييرات بيشتري در حاكميت كشورهاي عربي حاشيه خليج فارس ايجاد شود.
برپايه اين گزارش اين رهبر اسلام گراي مغرب عربي كه اكنون رهبري حزب النهضه را به عهده دارد، توانست اسلام را به عنوان تنها مكتب رهايي و آزادي مردم از استبداد در قاره آفريقا و جهان عرب معرفي كند و رهبري انقلاب در تونس را برعهده بگيرد.




:: موضوعات مرتبط: مطالب خبری , ,
:: بازدید از این مطلب : 805
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 11 آذر 1391 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: